(...) Nigdy nie odpuszczamy - mówił Nocny Wędrowiec. Do końca. Dopóki żyjesz, walczysz. Dopóki możesz myśleć, walczysz. To umysł jest bronią. Reszta to narzędzia. Nie mają znaczenia. Można je zrobić, zdobyć, albo zastąpić" ( "Pan Lodowego Ogrodu" J.Grzędowicz)

O mnie

Moje zdjęcie
Łódzkie
Xena - wojowniczka, która po długiej drodze zabijaki, pirata i herszta, opowiada się po stronie dobra. Rozpoczyna walkę ze wszystkim co poprzednio było jej codziennością. Staje się postacią pozytywną. /Tak jej się przynajmniej wydaje :)/ T2N2M0 G3 to moje symbole rozpoznawcze w świecie medycyny. Od lipca 2012 prowadzę dodatkową walkę z przerzutami do kości (tak, żeby mi się nie nudziło). Od lipca 2014 bujam się z przerzutami do wątroby... Napisz do mnie: ksena@op.pl

Online

Statystyki

niedziela, 17 sierpnia 2014

409. list do M.







Mężu Mój !


Tkwię w szczegółach sprzed 12 lat.
Kiedy życie stało przede mną otworem i wołało : bierz, co chcesz, jesteś wolna, jesteś sobą, idź pod prąd.
Pod prąd szłam zawsze, dlatego jestem tu, gdzie jestem, z Tobą. 
Składaliśmy przysięgę przy Bogu, słońcu i naszych przyjaciołach.
Ufnie patrzyliśmy w przyszłość, wierząc, że nasze życie będzie inne od naszego.
Udało się. 
Stworzyliśmy dobrą, normalną, ciepłą rodzinę.
W poszukiwaniu siebie rzucaliśmy czasem talerzami, przychodziły burze i tak samo szybko odchodziły.
Umieliśmy się dogadać.
Poznałam Ciebie, przeglądając się w Twoich oczach.
Od nich się przecież zaczęło...
Poranione dusze przyciągnęły się wzajemnie, dając sobie wszystko, co tylko można oddać. 
Jesteś moim Ojcem, Przyjacielem, Kochankiem, Mężem, Jesteś Wszystkim, co mam. 
Dałeś życie Młodej, dając i mnie nowe życie. 
Trwasz na swojej warcie dniami i nocami.
Czuwasz nad moim snem, bojąc się, że umrę we śnie. 
Opiekujesz się mną, odkąd pojawił się srak. 
Nie uciekłeś.
Zraniony, ale zawsze na posterunku. 
Nakarmiony do syta wspomnieniami. 
Byliśmy zawsze razem, spędziliśmy tysiące godzin na rozmowach. 
Dzisiaj rozumiemy się bez słów, Ty wiesz, czego ja pragnę, nawet sama o tym nie wiedząc.
Zastanawiam się, jak długo można wytrzymać życie z chorą na sraka?
Bo kiedy ja odejdę, zostaniesz tu z Młodą i będziesz dalej walczył.
Wiem jednak, że dasz radę. Tylko żal utraconych dni i nocy. Z muzyką, ustami przy uchu, dobrym winem i rozmowami, rozwiązywaniem supełków życiowych zakrętów.

Kocham Cię tak mocno, że żadna litera nie jest w stanie tego wyrazić. 
Dziękuję Ci za tyle lat przy mnie.
Życzę sobie następnych, ale wiem, że moje życie to nie koncert życzeń...
Wierzę, że jeszcze będziesz szczęśliwy.
Gdzieś na jakimś zakręcie czeka na Ciebie wiara, nadzieja i miłość.

Tymczasem, będę przy Tobie najdłużej jak będę mogła. 
A wiesz, że ja jak czołg, będę pokonywać kolejne progi, żeby tylko "wyciągnąć" jak najwięcej chwil, najdłuższych nocy, najwięcej, choćby najkrótszych dni.
Nauczyłeś mnie, jak żyć nawet z zawiązanymi oczami.
Jak walczyć, zagryzać zęby i nie dać się zabić.

Jesteś Moim Oddechem, by żyć...


Magdalena





90 komentarzy:

  1. Aż brak mi słów. Czytam i łzy same płyną

    OdpowiedzUsuń
  2. Dajecie sobie sily nawzajem
    ale sie wzruszylam..

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie jestem w stanie nic napisać.............

    OdpowiedzUsuń
  4. Magdalena.....słowa grzęzną w gardle......wzruszyłam się bardzo:****

    OdpowiedzUsuń
  5. Magdo..dzielna Kseno jak pieknie..napisze też taki ale swój oczywiscie list do męża ..zasługuje na to...mam jak Ty..swego męża nazwałam mój Anioł Stróż..mam nadzieję,że nie pogniewasz się, że ściagam od Ciebie i u siebie też umieszczę taki list..dałaś mi napęd..tym bardziej ,ze zaraz mamy rocznicę ślubu...napiszę list post jak Ty..Dziękuję....
    Jka dobrze ,ż etak się kochacie!!!
    Życzę Wam dużoooo dużooo przegadanych nocy!!!!.
    Przytulam Choć nie znam Cię.....

    OdpowiedzUsuń
  6. Becze jak bóbr.. piekne to takie...
    Buziaki

    OdpowiedzUsuń
  7. Boże, dlaczego nie można być nieskończenie szczęśliwym?
    Czy nie na tym powinna polegać bezgraniczna miłość Stwórcy?... za jedno jabłko tyle cierpienia na wieki?
    Madziu..... ***

    OdpowiedzUsuń
  8. oczy się zaszkliły...jaka piękna ta Wasza miłość

    OdpowiedzUsuń
  9. <3 ... dziękujemy za obecność w naszym życiu, za życzenia, za @, za wszystko, co dla nas robicie...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawsze to chciałam napisać - Jesteś NIESAMOWITA , wiesz???? Czarodziejko**** Ja się po prostu od Ciebie uczę****

      Usuń
    2. Kseno, to ja dziękuję :*

      Usuń
    3. Madziu rozwaliliście mnie na łopatki, Spodek 1992 rok tam byłam....pamiętam każde słowo Ryśka....

      Buziaki dla Ciebie , Młodej i MM ;****
      Fajnie,że muzyka nas łączy.....

      Usuń
  10. niedawno Ewa napisała, że z tego bloga coś promieniuje. dziś bije od niego najpiękniejszy, ZŁOTO-RÓŻOWY BLASK. kochani, jak bym chciała Was przytulić..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wiecie, że nieustannie, bez względu na okazję, życzę Was jednego. wieczorem wzniosę toast za Was, za Waszą piękną, mądrą miłość, która wydała tak wspaniały OWOC, i za Wasze kolejne Rocznice.
      kocham Was.

      Usuń
    2. * - oczywiście, życzę WAM, nie Was

      Usuń
  11. Nie wiem czy się powinno i czy w ogóle się da skomentować ten list.
    Pasuje mi tu tylko jedno słowo w ramach życzeń.
    Amen.

    OdpowiedzUsuń
  12. Madziu, czytając Twój wpis przypomniałam sobie wiersz, który kiedyś czytał mi mój chłopak.
    ***
    O nieba płynnych pogód,
    o ptaki, o natchnienia.
    Nie wydeptana ziemia,
    nie wyśpiewane Bogu
    te drzewa, te kaskady
    iskier, ten oddech nieba,
    w ramionach jak w kolebach
    zamknięty. Jak cokoły
    drzewa z szumem na poły;
    serca jak dzbany łaski,
    takie serca jak gwiazdki,
    takie oczu obłoki,
    taki lot - za wysoki.

    Słońce, słońce w ramionach
    czy twego ciała kryształ
    pełen owoców białych,
    gdzie zdrój zielony tryska,
    gdzie oczy miękkie w mroku
    tak pół mnie, a pół Bogu.

    Twych kroków korowody
    w urojonych alejach,
    twe odbicia u wody
    jak w pragnieniach, w nadziejach.
    Twoje usta u źródeł
    to syte, to znów głodne,
    i twój śmiech, i płakanie
    nie odpłynie, zostanie.
    Uniosę je, przeniosę
    jak ramionami - głosem,
    w czas daleki, wysoko,
    w obcowanie obłokom. - "Miłość" Krzysztof Kamil Baczyński

    Niech Wam się wiedzie Kochani...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W liceum uczyłam się tego wiersza na pamięć...piękny

      Usuń
    2. pamiętam...
      https://www.youtube.com/watch?v=PVeL6wR1S_U

      Usuń
    3. Olga,pojęcia nia miałam,ze powstał niezły kawałek muzycznych do w/w wiersza.Super,ze to wykopałaś...matko 73 r..to jeszcze mnie na swiecie nie było..

      Usuń
    4. Owocu, ja z takiego pokolenia, że już wtedy świadomie tego słuchałam :))
      jak przeczytałam ten wiersz, to od razu mi ta melodia zagrała w duszy i rzuciłam się do poszukiwań, okazało się, że znalazłam szybko i bez trudu :)
      fakt, kawałek okazał się właściwie ponadczasowy

      Usuń
  13. W dzisiejszych czasach w których to częściej słyszy się o rozwodach niż o ślubach,taka MIŁOŚĆ TO FENOMEN...Wiesz o tym Madziu...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. święte słowa Owocku...a w temacie miłości to od lat uwielbiam to.....http://youtu.be/xnIl-IE8sLE

      ...Dotykaj delikatnie, bezszelestnie ciepłem palców
      Dotykaj aksamitnie, rzęs pokłonem, nie przestawaj
      Dotykaj całowaniem i oddechem tak, jak lubisz
      Dotykaj smugą włosów niby muśnij, bólowi zadaj ból...

      Usuń
    2. ktoś kiedyś grał mi to na gitarze i śpiewał. W sumie każde z nas poszło swoją drogą z kimś innym, ale słysząc ten kawałek zawsze mam ciepło na serduchu, a przed oczyma chłopaka z gitarą wpatrzonego we mnie z taką miłością w oczach o jakiej czyta się w romansach :) Wspomnień nikt nam nie zabierze.

      a Twój wpis Magda bardzo mnie wzruszył. Idę przytulić się do męża i powiedzieć mu jak bardzo go kocham :)

      Usuń
    3. Tomasz Żółtko - uwielbiamy Go, słyszeliśmy na żywo i mamy płyty w domu.

      Zapomniałam, że jutro na chemię jadę, podeślijcie z wiaderko MOCy, a ja tu wszystko zbieram do serducha, pakuję i odpalam na chemioterapii WSS Kopernik, 4 piętro, koniec korytarza, drzwi na prawo.

      Całuję Was i dziękuję za wszystko ❤

      Usuń
    4. Ja niestety nie miałam okazji słyszeć na żywo, ale fajnie,że Wy mieliście taką możliwość :)))

      Jutro będziemy z Tobą, żałuję tylko, że nie osobiście ,mogłabym przytulić się do Ciebie :)))

      buziaki i przytulaski dla Was Kochani :****

      Usuń
    5. hmm.....Kopernik ,4 piętro ....traktuję jak zaproszenie....na jutro nie zdążę już, ale jak obmyślę drogę to się odezwie w tym temacie :***

      Usuń
    6. http://youtu.be/XmRTsI3zOtE

      Dla Ciebie i MM :***

      Usuń
    7. Cudna melodia An3czko:**

      Usuń
  14. Wzruszyłam się.... Piękna jest Wasza miłość <3

    OdpowiedzUsuń
  15. Madziu przepiękny wzruszający list❤❤❤❤❤❤❤❤❤

    OdpowiedzUsuń
  16. Tak pięknie napisałaś że o chemii zapomniałysmy - gapy***Już odsyłam MOCE ***

    OdpowiedzUsuń
  17. dobrej nocy, kochana! niech sen i nasze myśli doładują Ci akumulatory na maksa przed jutrzejszą chemią :******

    OdpowiedzUsuń
  18. Ale jaja,tez przegapiłam Twoja chemię Madziu...no to tak jak napisała Bea marss...
    jakie wiadro mocy..? WAGON CAŁY PRZESYŁAMY!!!
    a ja proponuję cos takiego..../buziaki dla całej Waszej Trójki/
    http://www.youtube.com/watch?v=qoYbVosc93U

    OdpowiedzUsuń
  19. Piękne wyznanie Magdo. Czuję jak to wypływa z Twej duszy.
    A Jutro będę myślami z Tobą, wspierając Cie jak tylko potrafię.

    OdpowiedzUsuń
  20. Madziu,jeszcze i TO...usłyszałam te perełkę pare lat temu...słowa.muzyka,klimat wolności..piekne.
    Specjalnie dla Ciebie pan Andrzej Zaucha..
    https://www.youtube.com/watch?v=q9j4ESERXb4

    OdpowiedzUsuń
  21. Piekne, taka milosc to skarb... Poslylam moc cieplych mysli na jutro! spij dobrze x

    OdpowiedzUsuń
  22. Madziu jak zawsze wagony MOCY tylko dla Ciebie!
    Dobra energia, ciepłe myśli, mocne wsparcie, buziaki
    i trzymaj się jutro Kochana!
    :******

    OdpowiedzUsuń
  23. Madziu ,życzę Wam Gołąbeczki ...miłości bez końca.Myślę sobie,że bez względu na wszystko ZAWSZE jedno - drugie będzie nosić w sercu ...na dnie ;) Dajecie Młodej przepiękne świadectwo miłości wbrew panującym rozwodowym czasom .
    Jutro ,na 4 piętrze,na tym zasranym końcu korytarza ,za drzwiami na prawo będę z Tobą duchem,myślami .Pamiętaj Madziu ...wiesz ,że nie jesteś sama ?Zbieramy wszystkie pozytywne moce .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciągle tu jestem..
      Taaak.
      To jest wyjątkowo dłuuugi dzień.
      Czuję MOC od Was. Dzięki.
      Kiwi...:-)

      Usuń
    2. Dobrze,że już w domku wśród Swoich, Madziu przytulam się do Was.....:*****

      Usuń
  24. Twoje slowa o Milosci sa jak balsam dla mojej duszy...
    J.

    OdpowiedzUsuń
  25. moje myśli będą jutro na tym korytarzu. Słucham właśnie mojego kochanego Cohena, którego polecam również Wam :)

    Coś na dziś: https://www.youtube.com/watch?v=k9GVk3AclEM

    OdpowiedzUsuń
  26. Dzień dobry Madziu :)
    jadę z Tobą
    a tam na miejscu jestem, trzymam za łapkę i przekazuję MOC
    poczuj jak płynie :)
    :***

    OdpowiedzUsuń
  27. Cześć Madziu ♥

    Jestem tuż obok Ciebie, potrzymam za łapkę, pomasuję.
    Jedziemy Kochana razem.

    Buziole ♥♥♥♥♥

    OdpowiedzUsuń
  28. Ja też jestem obok Olgi i An3czki,Kochana myślę cały czas o Tobie/o Was..Madziu będę głaskać po głowce(bo Dziewczyny będą trzymac za łapki a trzeciej dla mnie do potrzymania chyba raczej nie masz)Wysyłam moce i modlitwę....

    OdpowiedzUsuń
  29. Pierwszy łyk kawy i pierwsza myśl o Tobie. Jesteśmy z Tobą na tym 4 piętrze, tuż za drzwiami. Dosylam Moce ***

    OdpowiedzUsuń
  30. Madziu kręcę się, nie potrafię się na niczym skupić, jesteś calutki czas w moich myślach,a łapkę oczywiście trzymam mocno ♥♥♥♥♥

    OdpowiedzUsuń
  31. I co tu skomentować?
    Wszystkie ważne słowa już tu padły

    OdpowiedzUsuń
  32. Jestem przy Tobie, choć daleko....
    ♥♥♥♥

    OdpowiedzUsuń
  33. Twój list uzmysłowił mi właśnie .............że mam taką miłość na własność!
    Dzisiaj powiem mojemu Mężowi że go kocham !
    Ślę MOC!

    Patti

    OdpowiedzUsuń
  34. Kochana, leż, śpij, przytulaj się, odpoczywaj....a my tu będziemy :***
    ♥♥♥♥

    OdpowiedzUsuń
  35. To się dopiero popłakałam...
    Jesteś wielka i cudowna,mówiłam już?
    :*

    OdpowiedzUsuń
  36. Tak jak napisala An3czka..jesteśmy i zawsze będziemy!! Tulę Cię Kochana..

    OdpowiedzUsuń
  37. Magduś, jestem. zajmują się tam Tobą należycie?

    OdpowiedzUsuń
  38. Coś madrego chciałabym ale nie umiem....
    Przeczytałam Twój blog od tzw dechy do dechy. Wspomnienia wróciły natychmiast.
    To ja nie uciekłam gdy pojawił sie srak. Masowałam, karmiłam, byłam, kochałam, podstawiałam miskę, prowadziłam do toalety.
    Życzę z całego serca Tobie przede wszystkim ale i MM i córce obyś była z nimi cały czas.
    Napewno będe tutaj gościem codziennym. Z całego serca Ciebie pozdrawiam i ściskam zycząc nie wiem? Siły? Ściskam.

    OdpowiedzUsuń
  39. Jestes dla mnie wzorem. Chcialabym byc tak silna,madra i piekna jak TY.
    Wysylam duzo mocy i sily.

    OdpowiedzUsuń
  40. mam nadzieję, że spokojnie śpisz..
    ja tu chwilkę posiedzę i popilnuję, żeby Cię żadne nocne zmory nie męczyły.

    OdpowiedzUsuń
  41. Madziu,wracaj do sil,oby ten dzień był do zniesienia..posyłam modlitwę...

    OdpowiedzUsuń
  42. Dzień dobry Madziu :*
    Wysyłam siły na dziś!

    OdpowiedzUsuń
  43. Miłość to najpiękniejsze, co możemy dostać od losu. Ona czyni nas w pełni człowiekiem. Wierzę, że taka miłość jest we mnie i w moim mężu. Aleex

    OdpowiedzUsuń
  44. Dzień dobry Madziulek :)

    Promyki słońca posyłam do Ciebie,bo jak jest słoneczko to dzień wydaje się lepszy,weselszy...

    Buziole dla Was Kochani ♥♥♥♥

    OdpowiedzUsuń
  45. Kochana ♥♥♥♥♥♥♥♥♥...

    OdpowiedzUsuń
  46. Nieśmiało macham łapką spod stosu tabletek takich to, a takich :]

    :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To my machamy Kochana do Ciebie :))))
      A Ty leżaj sobie ,nabieraj mocy, przytulaj Swoich....

      A my będziemy się tu krzątać, bliziutko obok Ciebie :*****

      Usuń
  47. Zaglądam tu od dawna, ale nigdy jeszcze nie napisałam do Ciebie...dziś po przeczytaniu tego listu do M. też nie wiem co napisać, brak mi słów...ale chcę żebyś wiedziała, że jest jeszcze jedna osoba, która ciepło o Tobie myśli. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  48. Łzy pojawiły mi się w ślepkach ze wzruszenia...

    OdpowiedzUsuń
  49. Najważniejsze, że Jesteście.

    <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jesteśmy Madziu, jesteśmy choć nie zawsze się ujawniamy...ale zawsze tu zostawiamy moc życzliwych serc, dobre myśli...modlitwę...śpij spokojnie...jesteśmy...

      Usuń
  50. Śpij spokojnie Madziu...Ty już WIESZ...żegnaj Siostro...

    OdpowiedzUsuń